Systém zvyšovania úrovne servisu

Vydanie časopisu: BOST Technológie č. 1/2011, ročník 9

Servis a s ním spojené služby by mali byť jedným z nosných pilierov, o ktoré sa každá dobrá spoločnosť, ktorá sa zaoberá predajom kovoobrábacích strojov a všeobecne zariadení, môže oprieť. Predajom stroja sa nič nekončí, naopak začína sa. Každý, aj ten najspoľahlivejší stroj potrebuje pravidelnú údržbu, premeriavanie a prehliadky, aby bola zabezpečená jeho dlhotrvajúca životnosť a spoľahlivosť, aby mohol svojmu majiteľovi prinášať osoh a výsledky. Prirodzene v kontexte známeho Murphyho zákona „čo sa môže pokaziť, to sa aj pokazí“ dôjde skôr či neskôr aj na tom najkvalitnejšom stroji k poruche, či už drobnej alebo závažnejšej. V takejto situácii by mal mať majiteľ stroja spoľahlivého a flexibilného partnera v spoločnosti, od ktorej si tento stroj zakúpil, ktorý je schopný servisný zásah vykonať odborne, spoľahlivo a rýchlo.

My v BOSTe chceme byť práve takýmto partnerom pre našich zákazníkov. V rámci organizácie servisu sme zaviedli mnohé zmeny, ktoré by v dohľadnej dobe mali viesť k vyššej kvalite našich služieb, k väčšej flexibilite a ku kratšej reakčnej dobe.

S úmyslom zvýšiť odbornosť našich ľudí sme zaviedli systém interných školení, v rámci ktorých sa naši technici preškoľujú a zvyšujú si úroveň svojej odbornosti v úkonoch, ktoré bežne vykonávajú a taktiež sa učia nové veci, aby bola možná vyššia miera vzájomnej zastupiteľnosti a schopnosť nastúpiť na čo najširší okruh servisných zásahov. V rámci školení pripravujeme tréningové pobyty u našich dodávateľov, kde chceme detailne a odborne zaškoliť našich ľudí v oblasti inštalácie, údržby a servisu strojov. Ak sa chce zlepšiť firma ako celok, je nevyhnutné aby rástli aj jednotlivci v rámci firmy. A práve toto chceme takýmito opatreniami dosiahnuť. Odbornosť našich technikov zvýšime okrem iného aj špecializáciou na konkrétne produkty, takto sa budú stretávať s podobnými servisnými záležitosťami častejšie a popri školeniach je najlepšou cestou, ako získať praktické skúsenosti.

V rámci našej spoločnosti zavádzame práve v týchto dňoch nový informačný systém, vďaka ktorému sa evidencia porúch, náhradných dielov potrebných na opravy a servisných zásahov výrazne sprehľadní. Vďaka dôkladnej evidencii a presne formulovaným a časovaným požiadavkám na servis budeme v krátkej dobe schopní reagovať oveľa flexibilnejšie a kvalitnejšie na potreby našich zákazníkov. S týmto je spojené aj neustále zvyšovanie kvality komunikácie so zákazníkmi.

Popri štandardnom servise ponúka BOST SK rôzne služby spojené s kovoobrábacími strojmi ako sú pravidelné preventívne prehliadky, diagnostika presnosti strojov laserovým interferometrom Renishaw XL 80 a systémom Ballbar QC10, bežné a stredné opravy strojov, rekonštrukcia starších a použitých strojov, prevíjanie elektromotorov a kompletné sťahovanie výrobných prevádzok.

Veríme, že naši stávajúci partneri nám ostanú verní a ocenia prínos, ktorý by mal byť výsledkom všetkých vyššie spomenutých opatrení a taktiež dúfame, že získame partnerov nových, ktorí ocenia naše služby.

Ing. Peter Pavlík, Vedúci strediska Služby

Kontakt